top of page
חיפוש
  • cdyanos

ניהול ועד בית - ככה עושים את זה


מי שמתגורר בבניין משותף מכיר היטב את ועד הבית או לפחות את התשלום החודשי עבורו. כאשר ועד הבית מנוהל בצורה נכונה, השטחים הציבוריים בבניין יכולים להפוך לתענוג של ממש, חדר מדרגות נקי, גינה מטופחת, מעלית מתוחזקת היטב ועוד. אך כאשר הניהול לוקה בחסר, החיים בבניין יכולים להפוך למסורבלים ולא נעימים כלל. לפניכם טיפים לניהול נכון של ועד הבית וכל הדברים שמהם עדיף להימנע.


טיפים עבור ניהול ועד בית בצורה נכונה

אחד מתחומי האחריות המרכזיים של ועד הבית הוא ניהול פיננסי של הוצאות והכנסות הקשורות לניהול הבניין. לכן, ניהול ועד בית נכון עוסק רבות בניהול נכון של כספים. טיפ אחד שיכול לסייע לכם לנהל את הפיננסים של הבניין בצורה מסודרת היא למנות גזבר שיהיה אמון על כל הנושאים הכספיים כמו רישום מסודר של ההכנסות וההוצאות, פתיחת חשבון בנק עבור ועד הבית וסידור תיוק חשבוניות.


גביית תשלום גם מרכיב מרכזי בתחום של ניהול ועד בית בצורה שתטיב עם הדיירים. ועד הבית אחראי לגבות מכל הדיירים את התשלום אשר מסייע בתחזוקת הבניין. התשלום עבור ניהול ועד בית הוא חובה על פי חוק, אך לעיתים ישנם סרבני תשלום המקשים על עבודת הוועד. כדי להתמודד עם סרבנים מומלץ להיעזר במגשר ולא להתעמת ישירות עם הסרבן ללא תיווך, למניעת הסלמה של המצב.


כדי להבטיח ניהול ועד בית בצורה נכונה, יש להקפיד על שקיפות מלאה אל מול הדיירים. אומנם ועד הבית הוא המנהל, אך עליו להרוויח את אמונם של הדיירים כדי שהם יפקידו בידיו את האחריות. כדי לרכוש את האמון מומלץ לשמור על שקיפות בכל צעד וצעד, לשתף את כל הדיירים בקבלת ההחלטות ולכבד את רגשות כלל הדיירים.


מהו ניהול ועד בית שגוי?

בעוד שמצב בו ניהול ועד בית נעשה בצורה נכונה, יביא לשלווה והרמוניה בבניין, כך ניהול לא נכון יכול להביא לסכסוכים בין הדיירים ולבלאי מוקדם של הבניין. כאשר ניהול ועד בית אינו נעשה מתוך הידברות עם כלל הדיירים, אלא בהחלטה חד-צדדית של הוועד, ישנו סיכוי גדול הרבה יותר להיתקלות בהתנגדות וחוסר אמון, אשר יתבטאו בסירוב לתשלום.


ישנם חוקים ברור ומסודרים על פיהם ניהול ועד בית צריך להתנהל. למשל, פעם בשנה ישנה חובה לקיים אסיפה כללית עבור בחירת חברי וועד הבית בהצבעה דמוקרטית. יחד עם זאת ניתן לרשום תקנון מסודר אשר יקבע נהלי בחירת חברי ועד אחרים. תפקידו של הוועד מוגדר בצורה מפורטת וכאשר חברי הוועד אינם פועלים בהתאם לדרישות התפקיד, שאר דיירי הבניין ירגישו מוזנחים ואף מרומים על כך שהם דרושים בתשלום חודשי. תחושות אלה כמובן יכולות להוביל בקלות לסכסוכים בין דיירים.


מה לגבי ניהול ועד בית בידי חברה חיצונית?

ישנה גם האפשרות של בחירת חברה חיצונית לניהול ועד הבית. אפשרות זו יכולה להיות נפלאה עבור בניינים משותפים, במיוחד כאשר ישנם דיירים רבים, שגם מתחלפים לעיתים תכופות וכן ניהול מערכות הבניין דורש עבודה רבה. כך ניתן ליהנות מחופש בניהול ועד הבית ולהשאיר את העבודה לחברה מקצועית אשר תעניק שירות מלא. כמובן ששירות מסוג זה עשוי להיות כרוך בתשלום גבוה יותר מאשר תשלום דמי ועד ללא חברת ניהול, אך במקרים רבים מדובר בהוצאה משתלמת אשר תעניק שלווה לא הדיירים.

לסיכום, ניהול של ועד הבית יכול להתנהל על הצד הטוב ביותר כל עוד יש הקשבה, כבוד ושקיפות אל מול הדיירים. כל עוד הכללים הללו ישמרו, תוכלו ליהנות מחיים נוחים ורגועים בבניין המשותף.


167 צפיות0 תגובות
bottom of page