top of page
חיפוש
  • Chen

ועד בית חיצוני בתל אביב והסביבה - הכירו את הפתרון

עודכן: 6 בינו׳ 2022



רבים מתושבי תל אביב והמטרופולין המקיף אותה יעידו כי במהלך חייהם באזור, עברו דירה יותר ממספר פעמים. אמנם ישנם תושבים ותושבות אשר גרים שנים רבות באותה דירה - בשכירות או שלא בשכירות, אך מההיכרות רבת השנים שלנו עם בעלי-בתים בתל אביב למשל, נוכל להעיד כי רבים מהם מספרים על תחלופת דיירים גבוהה.

מידי שנה נוהרים צעירים וצעירות רבים אל תל-אביב יפו ושכנותיה; חלקם באים ללמוד ולהתפתח, אחרים מעבירים בעיר מין 'פאזה' ואז ממשיכים בחייהם אל מיקום גיאוגרפי אחר – או בקיצור תל אביב היא מין סרט נע המזרים דיירים חדשים כמעט בכל עת אל אזוריה השונים והמושכים של העיר.

לדיירים אשר שוכרים את הדירות השונות בבניין ידוע כי המגורים יגררו חשבונות שוטפים כגון: חשבון חשמל, חשבון מים וחשבון ארנונה , לעיתים אף תשלום עבור כבלים או סטרימר, וכן, גם תשלום ועד בית – אותו תשלום חודשי אשר משלמים הדיירים עבור אחזקת המבנה ולרוב מתבסס על גודל הדירה , קיום גינה וכיו"ב.

בבניינים משותפים אשר בהם לא קיים ועד בית חיצוני , לרוב תרוכז פעילות וועד הבית מול אחד הדיירים או הדיירות אשר רכשו את דירתם בבניין, לעיתים יהא זה בעל-הבית בעצמו , ולפעמים יהיו אלה דיירים אחרים אשר התנדבו למשימה. קשה שלא לחשוב על המורכבויות השונות בכל הקשור לתפעול תקין של אחזקה שוטפת למבנה משותף; ישנם בניינים בני 4 קומות אשר מקבלים ניקיון פעם בשבוע, לעומת בניינים חדשים או מורכבים יותר בהם מתרחש ניקיון ארבע פעמים בשבוע. ישנם בניינים עם חצר רחבה , לעומת כאלה בהם החצר קטנה , וישנם בניינים עם מעליות וגנרטורים לעומת כאלו שלא. למען האמת, באזורים מסוימים של תל אביב ישנם אפילו בניינים משותפים בעלי הסקה מרכזית – ממש כמו באירופה ובארה"ב, דבר אשר פחות נהוג במדינת מזרח-תיכון כישראל. כלל עובדות אלו משמען כי במקרים רבים, יעמדו בעלי-בתים רבים בפני דילמה אשר במרכזה מספר אופציות:

· האם לנהל ועד בית פנימי רגיל בתוך הבניין ופשוט להשקיע בכך את המאמץ הנדרש?

· האם להוציא את המשימה הלאה אל חב' ניהול אשר במקרים רבים לא תתהדר בשירות לקוחות מופתי בלשון המעטה?

· האם פשוט לשכור בעל מקצוע המתמחה בניהול ועד בית חיצוני?


כאשר בעלי-בתים בוחנים מקרוב את אפשרויות התמרון שלהם ברובד העסקי, המודל העסקי שלהם כבעלי נדל"ן וכיו"ב, הם מבינים כי כיום באפשרותם לקבל החלטות אשר בטווח הארוך יחסכו גם להם, וגם לדייריהם הרבה התעסקות, כאבי ראש ובעיקר סחבת בעבודה מול חלק מן הספקים. כן, אותה אופציה נכספת אשר חוסכת לכל אשר ידם בדבר אובדן של זמן יקר , הינה לא אחרת מאשר ניהול ועד בית, או בעצם ניהול בתים משותפים.


היום כבר ידוע שניהול ועד בית, או ועד בית חיצוני - הינו הדרך האידאלית לוודא כי הבניין מטופל מ-א' ועד ת'!


אם אתם בעלי-בתים שמתגוררים בבניין שבבעלותכם בתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת גן או הרצליה ומעוניינים בשירות ועד בית חיצוני אשר פשוט ינהל הכל עבורכם, הרי שהגעתם למקום הנכון; וכך יוצא, שבעלי בתים צעירים (אך לא רק) אשר מעצם היותם כאלה, באחריותם לדאוג שוועד הבית יתפקד כמו שעון, שומעים חדשות לבקרים את הקרובים אליהם בהערות שוליים בסגנון של: "גילוי וכיבוי אש, מערכות מים ומשאבות, מעליות, גנרטורים אתה מסתדר עם כל זה? וכמה פעמים בשבוע מנקים אצלכם את הבניין?

וכן, התשובות לא מאחרות להגיע, ודי ברור שכבר בשלב זה , קיימת חלוקה ברורה; יהיו שיעידו כי הם מסתדרים ממש לא רע וכי רוב הדיירים מתגוררים בבניין זה זמן רב, יחד עם זאת, ובמידה ומסתכלים לכלה ישר בעיניים, די נהיר כי ככל ומדובר בתל-אביב רבתי, הרי שתחלופת הדיירים יכולה לסחרר גם אדם צעיר מאוד שרגיל לתחלופת פרצופים. זהו בדיוק המקום בו רבים מאותם בעלי בתים מהרהרים ומהרהרות בדבר ועד בית חיצוני.

כאשר קיים שיח על ועד בית חיצוני, חשוב לזכור כי בחיי היומיום, לרובנו מטלות רבות; אנו מובילים קריירות, לימודים, לחלקנו ילדים אשר כידוע דורשים הרבה תשומת לב – או בקיצור, רבים מאתנו – במידה ויישאלו – יעדיפו לוותר במידת האפשר על ההתעסקות עם ועד הבית; ההתנהלות המתישה והסיזיפית סביב העמידה בקשר עם הדיירים ונותני השירות יחדיו וכל משימה הקשורה בנושאים אלו.

ואם בוועד בית חיצוני עסקינן, חשוב לציין כי אחת הסיבות המרכזיות שבניינים בתל אביב מנוהלים בהרבה מהמקרים על-ידי חברות ניהול, נובעת מסיטואציה מאוד שגורה: ועד בית עצמאי שהתפטר כי פשוט נמאס, הדירה נמכרה בכלל, אותו ועד 'נבחר' הזדקן והתעייף, סכסוכי שכנים, ועוד סיבות רבות אשר מגורים משותפים ארוכי-שנים יכולים לייצר בבניין בתל אביב, ולא רק כאמור.


אלו דברים נוספים חשוב לדעת על ועד הבית החיצוני שלנו?


· לכל בניין סט-צרכים משלו ועל כן המחיר משתנה

· דבר אחד בטוח: בניהול וועד הבית החיצוני שלנו תקבלו יחס אישי

· ועד בית חיצוני אינו חברת ניהול נכסים.

· חשוב לתת ספוטלייט מיוחד למעבר בין התנהלות ועד הבית לפני הבנייה אל מול תקופת האכלוס עם התווספותן של מערכות כאלה ואחרות, שימור וטיפוח אשר מוכרחים להיכנס פתאום לפעולה ועוד מספר נושאים אשר עשויים להשתנות בין בניינים שונים.


ואלו שירותים כולל ניהול הוועד החיצוני שלנו?


· שירותי אב בית: -בדיקת מצב אחזקת הבניין, אתור תקלות וטיפול בהן

-פיקוח על עבודות של ספקים חיצוניים

-ניהול יומן דיירים


· מוקד חירום 24/7 עם מענה 365 ימים בשנה

-מענה אנושי 24 שעות ביממה -טיפול מידי במקרי חירום




· גבייה והנהלת חשבונות -גבייה של דמי ועד-הבית וטיפול בסרבני תשלום -הפקדות בחשבון ועד הבית והתאמות בנקים -ריכוז כל עניין טיפול ותשלום לספקים חיצוניים שוועד הבית החיצוני מפעיל -יצירת דיווחים

· שירותי ניקיון -יצירת תכנית עבודה מפורטת אשר מתאימה לצרכי-הבניין שלכם -חיבור לבקשות ודרישות הדיירים -פיקוח



· שירותי גינון -גם כאן, יצירת תכנית עבודה -עבודה מול גנן מקצוען



· שירותים מיוחדים ללקוחות ועד הבית החיצוני שלנו -ייעוץ משפטי עפ"י צורך , וככל והדבר קשור בנושאי הבניין והדיירים

-הכנת כתבי תביעה וייצוג נגד סרבני תשלום -שירותי תיווך עבור מכירה והשכרת נכסים





· שירותי אחזקת מבנים משותפיםאחזקה שוטפת -מעליות וביקורת חצי שנתית -כל נושאי הצנרת של הבניין , משאבות מים וכיו"ב -ניקיון מאגרי מים -מערכות גילוי וכיבוי אש -מערכת אינטרקום -שערים אוטומטיים -מערכות אב"כ -מפוח -מערכת מיזוג מרכזית -גנרטור חירום של הבניין -הדברה וריסוס ע"י מדביר מוסמך -חשמל ואינסטלציה -סיוד חדר המדרגות -טיפול בזיפות ואיטום -ניקיון בלחץ מים , סוגי ניקיון מיוחדים כמו פוליש -וביצוע כל עבודה הדרושה בבניין ובמסגרת ההסכם מול הבניין



אז אם גם אתם בעלי-בתים , וביליתם זמן מה בגירוד ראשיכם תוך שמחשבות רבות בענייני וועד הבית עברו בהם – הרי שאינכם לבד. צרו קשר עם "הוועד" – ניהול ועד בית חיצוני בתל אביב והסביבה , ותוכלו לחזור וליהנות משגרת ניהול הזמן הפנוי שלכם , ללא הצורך להתעסק בעניינים הללו אשר אורכים זמן ולעיתים אף מגיעים בליווי תחושות לא נעימות. אנו כן ב"הוועד" משוכנעים כי לאחר שנכנס לתמונה, פתאום תוכלו לראות ולהרגיש בעצמכם כי כל אותם עניינים שנתקעו בעבר – פתאום מקבלים יחס וטיפול הולם. אם קרה שהתאכזבתם מהדרך בה חברת הניהול מתייחסת אליכם או אל הבעיות שאתם מעלים בפניה – הרי שאתם בבית. אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לשקף לכם בצורה הטובה ביותר כיצד הכניסה שלנו לתמונה תראה בחיי היומיום, נדאג לתת לכם הצעת מחיר אשר באחריות תהיה שווה לכל נפש , ונשמח להעניק לכם את השירות הטוב, המקיף והקשוב ביותר אשר קיבלתם זה זמן רב.







68 צפיות0 תגובות
bottom of page